×
Belgie
belgian coast
Frankrijk
Port BarcaresHyeresBiarritz - Anglet- HossegorQuiberon / CarnacLeucateVal d'Iseredinosnowrus tripAvoriazSt Martin de BellevilleCorsica
Oostenrijk
Spanje
TarifaRosasZarrautz surfcampBerria SurfcampLe Pin Sec Juniorcamp
Portugal
PenicheLagosSud Euro SkiObidosSanta CruzGuinchoViana do CasteloSagresSao Martinho do Porto
Montenegro
Tunesie
Djerba
Marokko
EssaouiraDakhlaOualidiaAgadir TamrhakhtAgadir quad & 4x4ImsouaneMarrakech Heliski
Egypte
SafagaSoma BayEl GounaRas SudrSharm El SheikhBoat safari kitecruisesafaga boat charterSea horse bayNile CruisesHamata
Cabo Verde
Colombia
Cartagena
Brazilie
BuziosJericoacoaraNatalIcapuiCumbuco BrazilItacareIlha de GuaijruFlexeirasIcaraizinhodownwinds / campsFortim
Peru

Bericht:
Wildwind-reis naar Griekenland
door Niall Peelo - Winnaar Masters Nationals Holiday-trekking 2021
Wildwind ondersteunt de UKLA- en de Masters-serie nu al een aantal jaren, en bij elk evenement was ik licht jaloers dat iemand een vakantie in Griekenland had gewonnen, terwijl het beste dat ik lijk te beheren een mid-vlootfinish en een vreselijke kater is.
Alles zou veranderen in 2021. Ik heb een goede dag gehad met racen op vrijdag in de wind en golven van Pevensey. Zaterdag was nat zonder wind en alle races werden gestaakt. Het zag er naar uit dat ik zondagochtend zo'n kater zou krijgen, want zonder racen, riep de bar!
Pevensey organiseerde altijd geweldige sociale contacten en dit weekend was niet anders, en halverwege de maaltijd met vrienden van Weirwood Sailing Club, toen iemand tegen me riep dat mijn naam was getrokken in de loterij voor de Wildwind-vakantie. Ik dacht eigenlijk dat ze een grapje maakten om me naar het podium te laten rennen om mezelf voor de gek te houden, maar naarmate ze me meer en meer overtuigden, hoorde ik Alison mijn naam roepen en zeggen dat als je er niet was om de prijs te krijgen, ze zou een andere naam uit de hoed toveren, dus ik rende om de enige overwinning te claimen die ik waarschijnlijk zal behalen in een Masters Nationals.
Toen ik de prijs won, waren de covid-beperkingen volledig van kracht, en het was eigenlijk onmogelijk om het VK op vakantie te verlaten en als gevolg daarvan zou ik tot 2022 moeten wachten om van de reis te genieten, maar Simon Morgan, die Wildwind runt, was erg meegaand en flexibel in het helpen organiseren van mijn week in Vassiliki, waar Wildwind zich bevindt.

Wildwind-vakanties vanuit het VK omvatten een vlucht naar Prevesa, ongeveer 3 uur rijden van Londen. Ik reisde eind mei en liet een natte en
koud Londen om te worden begroet met 29 graden en zonnig bij de landing in Prevesa. Vassiliki ligt op iets meer dan 1 uur rijden met de bus van de luchthaven, en ik denk niet echt na over wat ik bij aankomst kan verwachten, ik kan alleen maar zeggen dat het landschap adembenemend was voor de transfer. Leuke baaien, heuvels en kleine Griekse dorpjes.

Ik had nog niet veel gehoord over Vassiliki en ik was een beetje voorbereid op Benidorm met boten, maar bij aankomst was ik verbaasd te ontdekken dat het niets leek op het hotelcomplex, het type dorp dat sommige toeristische resorts zijn, in plaats daarvan een leuk klein stadje met een paar kleine hotels langs het strand, en helemaal niet overvol met toeristen. Het enige waar ik een probleem mee vond, was dat er heel weinig wind was. Er was genoeg te zeilen, maar ik had me elke dag klaargestoomd voor 20 knopen.
Het personeel in Wildwind liet me mijn kamer zien in een van de twee hotels op hun complex (inclusief een zwembad en twee bars - onmiddellijke angst dat deze reis zou kunnen veranderen in een van die katerscenario's die alle ILCA-evenementen lijken te zijn, hoewel zonder de slechte invloed van mijn Weirwood-vrienden zou ik veilig kunnen zijn!).
Vervolgens dacht ik dat ik de zeilopstelling zou bekijken. Na verschillende vakanties van het type 'bootje strandclub' te hebben gedaan, ben ik altijd een beetje teleurgesteld geweest dat de boten in oude, gemiddelde staat waren en dat de zeilen geen latten hadden. Ik heb eerst de Wildwind-vloot van ILCA's bekeken en was oprecht verbaasd. De boten waren super. Sommige waren merk
nieuw gebouwd door Riotechna, en de zeilen waren allemaal nieuwe zeilen met het ILCA-logo (die latten hadden), en bovendien lieten ze je echt gaan zeilen als het meer dan 15 knopen is!
Bovendien maakte ik kennis met Cam Wallace, de ILCA-coach die helemaal uit Canada was gereisd. Op dit punt moest ik meer vragen stellen, omdat ik de vakantie niet op de normale manier had geboekt, en ik niet op de hoogte was van de beschikbare trainingsmogelijkheden. Kortom, Wildwind geeft aan het begin van het seizoen 3 weken toegewijde ILCA-training, allemaal inbegrepen in het standaard vakantiepakket. Ik checkte meteen of ik mee mocht doen - wat een resultaat. Ik heb wel gesuggereerd dat ze hier meer reclame voor moesten maken in het VK, omdat veel clubgenoten de regen in het VK doorstonden om wat pre-season training te krijgen, waarschijnlijk niet beseffend dat deze optie beschikbaar is in 29 graden hitte met Wildwind!
Ik heb de rest van de beschikbare boten bekeken - weer allemaal in topconditie, variërend van Eros tot RS 100/200/400/500, 29er/49er en elke catamaran die je maar kunt bedenken. Er waren ook mountainbikes beschikbaar om verder weg te verkennen. Ik realiseerde me al dat 1 week gewoon niet genoeg voor mij zou zijn!
Naast zeilen ben ik ook een enthousiaste recreatieve windsurfer van gemiddeld niveau en Wildwind biedt een 'free as the wind'-pakket met volledige toegang tot 'Club Vass', een van Europa's bekendste windsurfvakantiebedrijven. Zodra ik dit zag, voegde ik dit toe aan mijn pakket en nadat ik de geweldige zeilopstelling had bewonderd, liep ik ongeveer 100 meter naar Club Vass om een ​​vergelijkbare topklasse windsurfopstelling te zien. Nogmaals, het zat vol met topuitrusting en tonnen ervan - meer dan 100 boards en 200 zeilen - allemaal klaar om te gaan zodra de wind verscheen - en het leek erop dat het deed. In wat ik zou classificeren als een vreemd fenomeen om ongeveer 14.00 uur verscheen er een briesje dat langs de bergketen evenwijdig aan het strand waaide met een snelheid tussen 20-25 knopen die een vlakke zee nabij het land gaf voor de windsurfers en een beetje meer een klonterige zee voor de Wilde zeilers. Dit is de wind waar Vassiliki elke middag in de hoogzomer om bekend staat.
Dit was een paradijs voor watersportliefhebbers en ik heb het afgemaakt door aan de bar te zitten met uitzicht op de zee en te genieten van een biertje. Ik begreep meteen waarom Simon Wildwind hier oprichtte.
De volgende dag nam ik deel aan de lasertraining met Cam, en ik kan alleen maar zeggen dat het fantastisch was opgezet. Zeer vergelijkbaar met de ILCA-trainingsdagen die we in het VK doen, goed gestructureerd, met 's ochtends weinig wind, gevolgd door een beschaafde lunch in een van de Wildwind-bars en een sessie met zwaar weer in de middag, en dan voor mij een knaller op de
windsurfplank voordat u 's avonds naar het kleine oude centrum gaat voor het diner.
De meeste Wildwind-gasten zijn clubzeilers, dus er is meteen een sfeer dat iedereen dezelfde mentaliteit heeft, wat de vakantie erg sociaal maakt, bijna alsof je bij een nieuwe zeilclub bent, maar een waar het weer ideaal is, maar voor de ander 1/2's die niet zeilen, er is een andere kant van Wildwind waarvan ik niet op de hoogte was, die 'gezonde opties' heet en yoga- en Pilates-activiteiten biedt.
In mijn week en toen ik meedeed aan de ILCA-training, tuigde ik in een moment van moed in de lichte wind een 7 op en vroeg me af of ik dat aankon, maar realiseerde me toen 20 knopen kwamen dat ik nog een beetje eerder moest 'bulk-out' dat tuig zal nodig zijn. Ik moet ook vermelden dat ik in een moment van zwakte werd overgehaald om een ​​paar RS-boten te proberen, waarvan ik durf te zeggen dat ze erg leuk waren om te zeilen en nog leuker om in te wandelen! Maar dat is het voordeel van een vakantie als deze: je kunt zoveel proberen dat je normaal niet thuis zou proberen. Helaas heb ik vanwege tijdgebrek nooit de kans gekregen om de fietsen uit te proberen, maar het is me wel gelukt om de meeste windsurfplank- en zeilcombinaties te proberen, evenals vele geweldige restaurants en twee uitstekende barbecues die door Wildwind worden gerund.
Het enige teleurstellende aan de reis is dat ik, na één week te hebben gedaan, wenste dat ik er twee of drie had kunnen doen, aangezien dit soort vakantie met alle activiteiten precies het soort vakantie is waar iemand zoals ik van droomt.
Veel van de zeilers die ik tijdens de reis heb ontmoet, hadden ofwel twee weken gedaan, of als ze dat niet hebben gedaan, waren ze later in het seizoen al geboekt voor een andere reis, dus ik heb het mijn doel gemaakt om meer verlof te organiseren en terug te gaan naar Vass voor nog een reis.
Ik wil Simon en Steph en Joe (evenals de andere medewerkers van Wildwind) bedanken voor een geweldige week, maar nog belangrijker, ik wil iedereen bedanken die mijn naam uit de hoed heeft getrokken in Pevensey. Ik ben altijd naar de Masters Nationals gegaan met de gedachte dat als ik het podium zou halen, ik blij zou zijn met mijn evenement, maar nu ik deze vakantie heb gewonnen, kan ik alleen maar zeggen dat het veel beter was dan op het podium staan, en ik zou iedereen aanmoedigen om het te proberen en woon de Masters Nationals bij in de hoop dat jij ook de reis naar Wildwind kunt winnen, wat een van de beste recreatieve zeilvakanties was die ik ooit heb gedaan.